reklama

Najväčsia rekonštrukcia stredovekej bitky na SR

Je mesiac postihnutý záplavami. Stále len prší, prší a prší. Lenže váčšina šermiarskej obce si to namierilo do Starej Ľubovne, kde sa odhrala každoročne najväčšia rekonštrukcia stredovekej bitky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

A zase Stará Ľubovňa. Jedno z mojích najoblúbenejších miest na Slovensku. V okolí stredovekého vojenského tábora sa uskutočnila rekonštrucia bitky, medzi vojskami uhorského kráľa Mateja Korvina a Bratríkmi. Všetko sa to uskutočnilo cez víkend od 21. do 23. mája 2010. Účastníkov bitky bolo do 200 ľudí z 22 skupín hist.šermu zo Slovenska, Poľska a Českej republiky.

Obrázok blogu

Tábor Korvínovcov

Konečne aspoň na pár hodín prestalo pršať a začal aspoň na chvíľu svietiť oskar. Ako vždy sme sa nalodili do aut a skoro celá skupina sme sa vydali z pod zvolenského zámku do Ľubovne. Cesta bola bez jediného problému. A tak sme prišli do tábora, kde sme obsadili stan, vybalili veškeré veci a pobrali sa do spoločnosti naších kamarátov z rôznych miest, ktorých sme celú zimu nevideli,nestretli. A ako sme sa zakecali čas plynul a plynul a pri tých flaškách alkoholu naozaj plynul, sme sa vydali spať okolo jednej ráno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Ráno

Na druhý deň bol ráno nácvik. Ja som sa vopchal s halapartňou k vojskám Mateja Korvína. Nacvičovali sme pochod, formácie a atď, po rozchode sme mali chvíľu času voľno. Hodinu pred bitkou sme sa obliekli do kostýmov a plechov, a pobrali sa každý svojím smerom. Keď o hodinu začala bitka, všetci sme už boli nastúpený v radoch a formáciách. Zaduneli delá a my sme sa vydali oproti nepriateľovi. Bitka bola dosť jemná, ale aj tak mi tiekla krv. Niekto bol naozaj taký milý a bodol ma od mojej ľavej ruky niečim do líca, až som myslel, že mám ústa prepichnuté naskrz. Taktiež ma nešetrili ani ostatný keď som dostal úder halaprtňou po hlave a spadol som. Lenže ako boli zovreté rady a predomnou pavéznici,nemal som kam spadnúť tak bez toho aby som ja niekoho bil som dostával jeden úder za druhým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Porada pred nácvikom a bitkou

Bitka mala 5 stretov tak isto aj večerná. Medzi týmito bitkami prebiehali vystúpenia šermiarskych skupín medzi ktorými sme boli aj my. Náš vedúci Miro si z nás zase vystrelil a do scénky pridal pre divákov nepochopiteľné vtipy, začo som bol dosť nervózny, lebo asi každý miluje, keď povie vtip a nikto sa esmeje. A nieto ešte niekoľko desiatok divákov, ktorý sa na nás pozerali.

Po ukončení programu začala hostina. Všetci sa najedli a prekecavala sa celá noc. V noci bola aj ohromná búrka. Ráno sme sa len pobalili rozlúčili a hajde naspäť do ZV. Naše auto smerovalo s Popradu priamo do Brezna cez horský priechod Vernár, ktorí ostal po mne označkovaní (ten alkohol, kopce a rýchlosť nejde so mnou naozaj dokopy...). Po jeho zídení nás zastavila hliadka. šofér Jaro dostal pokutu 40 € za to, že nemal pri sebe platnú zákonnú poistku. Nemal ju ako zaplatiť tak mu zadržali vodičský preukaz. Potom nasledovala dlhá cesta cez Horehronie, ktoré by som prirovnal k územiu nikoho. Od horského priechodu až po Brezno žiadna funkčná pumpa kde by sme si oddýchli. V Brezne sme nakoniec našli otvorenú Slovnaftu kde sme si oddýchli. Potom sme už len vyložili Kuba v Nemeckej a šli do Zvolena....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hodnotenie: Táto akcia dostáva odomňa 10 z 10 bodov. Pozítiva boli pre mňa jednoznačné. Starú Ľubovňu a okolie mám naozaj rád. Po zime sme sa konečne stretli s naozaj fajn ľuďmi a čo to popili. Tri negatíva tejto akcie sú len Mirové nepochopené vtipy, dobrák ktorý ma bodol do líca a cesta cez Horehronie s predtým označkovaním horského priechodu.

A taktiež foto na mojej galérií http://bclk.rajce.idnes.cz/

Obrázok blogu

...asi smer bojove pole na nácvik....  

Obrázok blogu

...nácvik formácií na bratríckej strane...

Obrázok blogu

...pekný som ??? :D...

Obrázok blogu

...prvý stret...

Obrázok blogu

...bratrícka formácia...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

:DDDD

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Igi Hubert

Igi Hubert

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

With fire and sword Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáTroška s histórieMestá, hrady, zámky, kaštiele.Vystúpenia

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu